Inspirasjon til undervisning i teknologi og programmering

Underviser du i teknologi og programmering? På denne siden finner du masse inspirasjon til undervisningen din.

Gratis Arduino grunnkurs

Bli sterk i Arduino med Arduino Basic Course. Grunnkurset inneholder 7 moduler, veiledninger og enkle eksempler.

Lær å kode med PASCO

Vi har gjort et omfattende, gratis kursmateriell tilgjengelig for lærere og studenter som ønsker å lære å kode med PASCO

Flere Arduino-øvelser

Er du i ferd med å bli en hai for Arduino? Her finner du flere øvelser som varierer i omfang og vanskelighetsgrad.

PASCO Vitenskapelig

Mange videoer - korte og lange, introduksjon og eksperimenter, inkludert kalibrering og nyhetspresentasjon.

Potetbatteri - sitronbatteri - appelsinbatteri

I dag hadde klassen plukket poteter i Skolehagen og hva var vel mer naturlig enn å bruke dem etter? Vi prøvde å seriekoble potetene for å få lys i 1,5 volts lyspære. Vi brukte sinkspikre og binders som ledere i potetene, ulike metaller, men fikk dem ikke til å lyse. Se svaret fra vår produktspesialist.

Potetbatteri - sitronbatteri - appelsinbatteri

Finn (gratis) eksperimenter for naturfagtimene dine

Finn eksperimenter for naturfagundervisningen din på vår eksperimentplattform Experimentum.dk.

Her finner du alt fra fysikk/kjemi-eksperimenter til eksperimenter innenfor fellesfagets fokusområder.

Vi utvikler læremidler av høy kvalitet i tett samarbeid med lærere i det danske skolesystemet. Erfaring forteller oss at de beste resultatene oppnås ved å lytte til våre kunders ønsker og behov.

Hvordan kan du gjøre undervisning i elektronikk og programmering morsomt for elevene dine?

For å gjøre undervisning i elektronikk og programmering mer interessant og engasjerende for elevene, bør du vurdere å bruke praktiske aktiviteter og prosjekter.

Elevene kan for eksempel bygge sine egne kretser og programmere ulike roboter og maskiner som kan utføre ulike oppgaver.

En annen måte å gjøre undervisningen mer spennende på er å inkludere konkurranser og utfordringer, der elevene kan bruke sine kreative og problemløsende ferdigheter til å designe og programmere ulike maskiner og enheter.